Local cover image
Local cover image

Περιβάλλον και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής : οι κοινωνικές αναπαραστάσεις του περιβάλλοντος / [επιστημονικός υπεύθυνος Κωνσταντίνος Κοσκινάς] ; [ερευνητική ομάδα Στάμος Παπαστάμου...κ.ά.] ; [προλογίζει ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Δημοσίων ΄Εργων Κώστας Λαλιώτης].

Contributor(s): Κοσκινάς, Κωνσταντίνος | Παπαστάμου, Στάμος, 1952- | Λαλιώτης, Κωνσταντίνος Γ, 1951- | Ελλάδα. Υπουργείο Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων | Ελλάδα. Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής | Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα ΨυχολογίαςMaterial type: TextTextLanguage: Greek, Modern (1453- ) Publication details: Αθήνα : Ελληνικά Γράμματα, 2000. Description: 298 σ. : διαγρ. ; 24 εκISBN: 960-393-174-8Subject(s): Περιβαλλοντική εκπαίδευση -- Ελλάδα | Οικολογία -- Ελλάδα | Ανθρώπινη οικολογία -- Ελλάδα | Περιβάλλον -- Προστασία -- Ελλάδα -- Έρευνα | Ποιότητα ζωής -- Περιβαλλοντικές απόψεις | Περιβαλλοντική πολιτική -- Κοινωνικές απόψεις -- ΈρευναDDC classification: 333.709495
Contents:
Πρόλογος στην α’ έκδοση του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ κ. κ. Λαλιώτη -- Πρόλογος -- Εισαγωγή -- Α. Βιβλιογραφική προσέγγιση της έννοιας «περιβάλλον»: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος και αναφορά στα είδη του -- 2. Περιβαλλοντικά προβλήματα -- 3. Απόδοση ευθυνών -- 4. Τρόποι αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων -- 5. Τι είναι οικολογία -- 6. Οικολογικές οργανώσεις -- Β. Θεωρητικό κοινωνικοψυχολογικό πλαίσιο: 1. Στάσεις -- 2. Κοινωνικές αναπαραστάσεις -- 3. Χαρακτηριστικά κοινωνικών αναπαραστάσεων -- 4. Κατηγοριοποίηση -- Στερεότυπα -- 6. Άρρητες θεωρίες προσωπικότητας -- 7. Θεωρία κοινωνικής απόδοσης -- 8. Διομαδικές σχέσεις -- Γ. Υπόθεση της έρευνας και μεθοδολογία: Υποθέσεις: 1. Βιβλιογραφική έρευνα -- 2. Συνεντεύξεις -- 3. Ερωτηματολόγιο: α. Μαθητές Δημοτικού -- β. Μαθητές Λυκείου -- γ. Γενικός πληθυσμός -- Δ. Παρουσίαση αποτελεσμάτων: α. Μαθητές Δημοτικού: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος -- 2. Αίτια καταστροφής του περιβάλλοντος -- 3. Μορφές καταστροφής του περιβάλλοντος -- 4. Στάση απέναντι στο περιβάλλον -- 5. Θέματα ενημέρωσης των μαθητών -- 6. Θέματα που εμπλέκουν τους μαθητές -- 7. Τρόποι αντιμετώπισης περιβαλλοντικύ προβλήματος -- β. Μαθητές Λυκείου: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος -- 2. Αίτια καταστροφής του περιβάλλοντος -- 3. Ανθρώπινη παρέμβαση στο περιβάλλον -- 4. Ανάπτυξη-τεχνολογία-οικολογική υποβάθμιση -- 5 Στάση απέναντι στο περιβάλλον -- 6. Περιβαλλοντικά προβλήματα λεκανοπεδίου Αττικής -- 7. Θέματα ενημέρωσης των μαθητών - Οικολογικές οργανώσεις -- 9. Τρόποι αντιμετώπισης περιβαλλοντικού προβλήματος -- γ. Γενικός πληθυσμός: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος -- 2. Περιβαλλοντικά προβλήματα -- 3. Σύγκριση της σημερινής κατάστασης του περιβάλλοντος με το παρελθόν-κοινωνικές αναπαραστάσεις για το μέλλον -- 4. Απόδοση ευθυνών -- 5. Αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων -- 6. Οικολογία-οικολογικά κινήματα -- 7. Προσωπική εμπλοκή και ευαισθητοποίηση -- 8. Ενημέρωση -- 9. Στάση απέναντι στο περιβάλλον -- Ε. Σύνοψη αποτελεσμάτων-συμπεράσματα -- ΣΤ. Παράρτημα: α. Ερωτηματολόγιο μαθητών Δημοτικού -- β. Ερωτηματολόγιο μαθητών Λυκείου -- γ. Ερωτηματολόγιο γενικού πληθυσμού.
Summary: Η έρευνα για τις Κοινωνικές Αναπαραστάσεις του Περιβάλλοντος η οποία διεξήχθη από το Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, αποπειράται να χαρτογραφήσει τις στάσεις, αναπαραστάσεις, αντιλήψεις και συμπεριφορές που έχουν οι Έλληνες πολίτες ως προς το περιβάλλον. Η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στο ότι υιοθετεί μία αναπτυξιακή προσέγγιση του θέματος σε σχέση με τις ηλικιακές και τις κοινωνικές παραμέτρους και διαφοροποιήσεις που υπάρχουν μέσα και ανάμεσα στις εξεταζόμενες ομάδες. Επιδίωξη της έρευνας είναι τα συμπεράσματά της να οδηγήσουν σε ολοκληρωμένες και προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα επικοινωνιακές και εκπαιδευτικές πολιτικές, καθιστώντας έτσι αποτελεσματικότερη την παρέμβαση της πολιτείας στη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής συνείδησης των πολιτών.
Item type: Βιβλίο
Tags from this library: No tags from this library for this title.
Holdings
Current library Call number Copy number Status Date due Barcode
Δημοτική Βιβλιοθήκη Περιστερίου
333.709495 ΠΕΡ 1 Available 13629

Έρευνα που διεξήχθη από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.

Βιβλιογραφία: σ. 292-298.

Πρόλογος στην α’ έκδοση του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ κ. κ. Λαλιώτη -- Πρόλογος -- Εισαγωγή -- Α. Βιβλιογραφική προσέγγιση της έννοιας «περιβάλλον»: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος και αναφορά στα είδη του -- 2. Περιβαλλοντικά προβλήματα -- 3. Απόδοση ευθυνών -- 4. Τρόποι αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων -- 5. Τι είναι οικολογία -- 6. Οικολογικές οργανώσεις -- Β. Θεωρητικό κοινωνικοψυχολογικό πλαίσιο: 1. Στάσεις -- 2. Κοινωνικές αναπαραστάσεις -- 3. Χαρακτηριστικά κοινωνικών αναπαραστάσεων -- 4. Κατηγοριοποίηση -- Στερεότυπα -- 6. Άρρητες θεωρίες προσωπικότητας -- 7. Θεωρία κοινωνικής απόδοσης -- 8. Διομαδικές σχέσεις -- Γ. Υπόθεση της έρευνας και μεθοδολογία: Υποθέσεις: 1. Βιβλιογραφική έρευνα -- 2. Συνεντεύξεις -- 3. Ερωτηματολόγιο: α. Μαθητές Δημοτικού -- β. Μαθητές Λυκείου -- γ. Γενικός πληθυσμός -- Δ. Παρουσίαση αποτελεσμάτων: α. Μαθητές Δημοτικού: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος -- 2. Αίτια καταστροφής του περιβάλλοντος -- 3. Μορφές καταστροφής του περιβάλλοντος -- 4. Στάση απέναντι στο περιβάλλον -- 5. Θέματα ενημέρωσης των μαθητών -- 6. Θέματα που εμπλέκουν τους μαθητές -- 7. Τρόποι αντιμετώπισης περιβαλλοντικύ προβλήματος -- β. Μαθητές Λυκείου: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος -- 2. Αίτια καταστροφής του περιβάλλοντος -- 3. Ανθρώπινη παρέμβαση στο περιβάλλον -- 4. Ανάπτυξη-τεχνολογία-οικολογική υποβάθμιση -- 5 Στάση απέναντι στο περιβάλλον -- 6. Περιβαλλοντικά προβλήματα λεκανοπεδίου Αττικής -- 7. Θέματα ενημέρωσης των μαθητών - Οικολογικές οργανώσεις -- 9. Τρόποι αντιμετώπισης περιβαλλοντικού προβλήματος -- γ. Γενικός πληθυσμός: 1. Ορισμός του περιβάλλοντος -- 2. Περιβαλλοντικά προβλήματα -- 3. Σύγκριση της σημερινής κατάστασης του περιβάλλοντος με το παρελθόν-κοινωνικές αναπαραστάσεις για το μέλλον -- 4. Απόδοση ευθυνών -- 5. Αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων -- 6. Οικολογία-οικολογικά κινήματα -- 7. Προσωπική εμπλοκή και ευαισθητοποίηση -- 8. Ενημέρωση -- 9. Στάση απέναντι στο περιβάλλον -- Ε. Σύνοψη αποτελεσμάτων-συμπεράσματα -- ΣΤ. Παράρτημα: α. Ερωτηματολόγιο μαθητών Δημοτικού -- β. Ερωτηματολόγιο μαθητών Λυκείου -- γ. Ερωτηματολόγιο γενικού πληθυσμού.

Η έρευνα για τις Κοινωνικές Αναπαραστάσεις του Περιβάλλοντος η οποία διεξήχθη από το Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, αποπειράται να χαρτογραφήσει τις στάσεις, αναπαραστάσεις, αντιλήψεις και συμπεριφορές που έχουν οι Έλληνες πολίτες ως προς το περιβάλλον. Η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στο ότι υιοθετεί μία αναπτυξιακή προσέγγιση του θέματος σε σχέση με τις ηλικιακές και τις κοινωνικές παραμέτρους και διαφοροποιήσεις που υπάρχουν μέσα και ανάμεσα στις εξεταζόμενες ομάδες. Επιδίωξη της έρευνας είναι τα συμπεράσματά της να οδηγήσουν σε ολοκληρωμένες και προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα επικοινωνιακές και εκπαιδευτικές πολιτικές, καθιστώντας έτσι αποτελεσματικότερη την παρέμβαση της πολιτείας στη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής συνείδησης των πολιτών.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image