Local cover image
Local cover image

Όταν ήμουν έργο τέχνης / Ερίκ - Εμανουέλ Σμιτ ; μετάφραση Σοφία Διονυσοπούλου.

By: Schmitt, Eric - EmmanuelContributor(s): Διονυσοπούλου, ΣοφίαMaterial type: TextTextLanguage: Greek, Modern (1453- ) Original language: French Publication details: Αθήνα : Opera, 2009. Description: 210 σ. ; 21 εκISBN: 978-960-8397-30-9Subject(s): Γαλλική λογοτεχνία -- ΜυθιστόρημαDDC classification: 843 Summary: "Εκείνη την ημέρα, στον ξεθωριασμένο καθρέφτη των μουχλιασμένων νιπτήρων ανακάλυψα ένα ανιαρό πρόσωπο σ' ένα ανιαρό κορμί, ένα παρουσιαστικό τόσο αδιάφορο, χωρίς τίποτε το αξιοπρόσεκτο, χωρίς καθόλου χαρακτήρα, που ώς κι εγώ ο ίδιος, επιτόπου, ένιωσα πλήξη. Το αίσθημα της μετριότητάς μου με κυρίευσε σαν αποκάλυψη." Απελπισμένος από την ταπεινή του εμφάνιση και την αφάνεια στην οποία πιστεύει πως είναι καταδικασμένος, ένας νεαρός άντρας αποφασίζει να πηδήξει σ' έναν γκρεμό, όταν εμφανίζεται πίσω του ο διάσημος εκκεντρικός εκατομμυριούχος καλλιτέχνης Ζευς-Πέτερ Λάμα, που του κάνει μία πρόταση: να τον μετατρέψει σε ένα διεθνούς φήμης έργο τέχνης πλάθοντάς τον εκ νέου, σαν ένα ανθρώπινο άγαλμα ανώτερο οποιουδήποτε άλλου. Το μόνο που θα πρέπει να ξεχάσει διά παντός, είναι η ανθρώπινη υπόστασή του. Ο νεαρός, σίγουρος πως δεν έχει πια τίποτα να χάσει, δέχεται. Ο Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ, ως "εικαστικός λογοτέχνης" και παιδί της φιλοσοφικής αναζήτησης, αναρωτιέται για τη θέση του "ωραίου" και της "τέχνης" στη σημερινή κοινωνία, στήνοντας μια θαυμαστή σάτιρα-κριτική της σύγχρονης πιεστικής και απάνθρωπης ζωής. Ανησυχητικό όσο και ελκυστικό, το "Όταν ήμουν έργο τέχνης" αναμειγνύει αντικρουόμενα συναισθήματα που βάζουν σε δοκιμασία τις έννοιες του "πολιτικώς ορθού" και των "αγνών προθέσεων" των καλλιτεχνών και των φιλότεχνων οπαδών τους.
Item type: Λογοτεχνία
Tags from this library: No tags from this library for this title.
Holdings
Current library Call number Copy number Status Date due Barcode
Δημοτική Βιβλιοθήκη Περιστερίου
843 SCH 1 Available 15793

Τίτλος πρωτοτύπου: Lorsque j'etais une oeuvre d' art.

"Εκείνη την ημέρα, στον ξεθωριασμένο καθρέφτη των μουχλιασμένων νιπτήρων ανακάλυψα ένα ανιαρό πρόσωπο σ' ένα ανιαρό κορμί, ένα παρουσιαστικό τόσο αδιάφορο, χωρίς τίποτε το αξιοπρόσεκτο, χωρίς καθόλου χαρακτήρα, που ώς κι εγώ ο ίδιος, επιτόπου, ένιωσα πλήξη. Το αίσθημα της μετριότητάς μου με κυρίευσε σαν αποκάλυψη."

Απελπισμένος από την ταπεινή του εμφάνιση και την αφάνεια στην οποία πιστεύει πως είναι καταδικασμένος, ένας νεαρός άντρας αποφασίζει να πηδήξει σ' έναν γκρεμό, όταν εμφανίζεται πίσω του ο διάσημος εκκεντρικός εκατομμυριούχος καλλιτέχνης Ζευς-Πέτερ Λάμα, που του κάνει μία πρόταση: να τον μετατρέψει σε ένα διεθνούς φήμης έργο τέχνης πλάθοντάς τον εκ νέου, σαν ένα ανθρώπινο άγαλμα ανώτερο οποιουδήποτε άλλου. Το μόνο που θα πρέπει να ξεχάσει διά παντός, είναι η ανθρώπινη υπόστασή του. Ο νεαρός, σίγουρος πως δεν έχει πια τίποτα να χάσει, δέχεται.

Ο Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ, ως "εικαστικός λογοτέχνης" και παιδί της φιλοσοφικής αναζήτησης, αναρωτιέται για τη θέση του "ωραίου" και της "τέχνης" στη σημερινή κοινωνία, στήνοντας μια θαυμαστή σάτιρα-κριτική της σύγχρονης πιεστικής και απάνθρωπης ζωής. Ανησυχητικό όσο και ελκυστικό, το "Όταν ήμουν έργο τέχνης" αναμειγνύει αντικρουόμενα συναισθήματα που βάζουν σε δοκιμασία τις έννοιες του "πολιτικώς ορθού" και των "αγνών προθέσεων" των καλλιτεχνών και των φιλότεχνων οπαδών τους.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image