Local cover image
Local cover image

Πρόγραμμα αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών : ανάγνωση & ορθογραφία / Βασιλική Η. Πλωμαρίτου

By: Πλωμαρίτου, Βασιλική ΗMaterial type: TextTextLanguage: Greek, Modern (1453- ) Publication details: Αθήνα : Γρηγόρης, 2010 Description: 142 σ. : εικ. ; 24 εκISBN: 978-960-333-589-4 Subject(s): Μαθησιακές δυσκολίεςDDC classification: 371.92 ΠΛΩ Summary: Εξατομικευμένο πρόγραμμα με βάση την πολυαισθητηριακή μέθοδο για παιδιά Β΄ έως Στ΄ Δημοτικού που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες. Η μέθοδος αφορά την ταυτόχρονη συσχέτιση οπτικών, ακουστικών και κιναισθητικών ερεθισμάτων (σχέση μεταξύ συμβόλων και των ήχων τους, της γραπτής εμφάνισης και της βιωμένης αίσθησης του χεριού του παιδιού καθώς γράφει). Η επιτυχία της μεθόδου οφείλεται στο συνδυασμό της ολικής και της αναλυτικής μεθόδου και στο γεγονός ότι η παρουσίαση του προγράμματος, που είναι κατανεμημένο σε ενότητες, χαρακτηρίζεται από αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής αντιμετώπισης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, περιλαμβάνονται γραμματικά φαινόμενα και ασκήσεις, που δυσκολεύουν συχνά τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, όπως: - Συνδυασμός φωνηέντων και συμφώνων - Συνδυασμός συμφώνων και φωνηέντων - Αναγνώριση συλλαβών - Σύνθεση συλλαβών - Υψηλής συχνότητας λέξεις για αυτόματη αναγνώριση - Ασκήσεις ανάγνωσης λέξεων - Ομόηχες λέξεις - Ασκήσεις φωνημικής κατάτμησης - Ασκήσεις ένωσης λέξεων με σκίτσα - Ανάγνωση κειμένων - Αντιστοίχιση, αντίθετα, συνώνυμα - Ασκήσεις συμπλήρωσης λέξεων σε προτάσεις - Ασκήσεις ομοιοκαταληξίας - Στρατηγικές ορθογραφίας - Ψυχοκινητικές ασκήσεις προσανατολισμού Η ύλη του προγράμματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πολύτιμο βοήθημα για παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές δυσκολίες, για την ενισχυτική διδασκαλία, αλλά και την ειδική τάξη.
Item type: Βιβλίο
Tags from this library: No tags from this library for this title.
Holdings
Current library Call number Copy number Status Date due Barcode
Δημοτική Βιβλιοθήκη Περιστερίου
371.92 ΠΛΩ 1 Available 7866

Βιβλιογραφία: σ. 141-142

Εξατομικευμένο πρόγραμμα με βάση την πολυαισθητηριακή μέθοδο για παιδιά Β΄ έως Στ΄ Δημοτικού που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες.

Η μέθοδος αφορά την ταυτόχρονη συσχέτιση οπτικών, ακουστικών και κιναισθητικών ερεθισμάτων (σχέση μεταξύ συμβόλων και των ήχων τους, της γραπτής εμφάνισης και της βιωμένης αίσθησης του χεριού του παιδιού καθώς γράφει). Η επιτυχία της μεθόδου οφείλεται στο συνδυασμό της ολικής και της αναλυτικής μεθόδου και στο γεγονός ότι η παρουσίαση του προγράμματος, που είναι κατανεμημένο σε ενότητες, χαρακτηρίζεται από αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής αντιμετώπισης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, περιλαμβάνονται γραμματικά φαινόμενα και ασκήσεις, που δυσκολεύουν συχνά τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, όπως:

- Συνδυασμός φωνηέντων και συμφώνων
- Συνδυασμός συμφώνων και φωνηέντων
- Αναγνώριση συλλαβών
- Σύνθεση συλλαβών
- Υψηλής συχνότητας λέξεις για αυτόματη αναγνώριση
- Ασκήσεις ανάγνωσης λέξεων
- Ομόηχες λέξεις
- Ασκήσεις φωνημικής κατάτμησης
- Ασκήσεις ένωσης λέξεων με σκίτσα
- Ανάγνωση κειμένων
- Αντιστοίχιση, αντίθετα, συνώνυμα
- Ασκήσεις συμπλήρωσης λέξεων σε προτάσεις
- Ασκήσεις ομοιοκαταληξίας
- Στρατηγικές ορθογραφίας
- Ψυχοκινητικές ασκήσεις προσανατολισμού

Η ύλη του προγράμματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πολύτιμο βοήθημα για παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές δυσκολίες, για την ενισχυτική διδασκαλία, αλλά και την ειδική τάξη.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image