TY - BOOK AU - Montessori,Maria AU - Έμκε,Έλλη TI - Η ανακάλυψη του παιδιού T2 - Γλάρος SN - 960-275-062-6 U1 - 371.392 PY - 1981/// CY - Αθήνα PB - Γλάρος, KW - Εκπαίδευση KW - Έρευνα KW - Μεθοδολογία KW - Μοντεσσοριανή μέθοδος εκπαίδευσης KW - Σύστημα Montessori N1 - Τίτλος πρωτοτύπου: La scorpeta del bambino; 1. Εφαρμογή της επιστήμης στο σχολείο, 2. Η ιστορία των μεθόδων, 3. Oι μέθοδοι διδασκαλίας στα σπίτια των παιδιών, 4. Η φύση στην εκπαίδευση, 5. Κινητική εκπαίδευση, 6. Το υλικό για την ανάπτυξη του παιδιού, 7. Oι ασκήσεις, 8. Oπτικές και ακουστικές διακρίσεις, 9. Γενικεύσεις στο θέμα της εξάσκησης των αισθήσεων, 10. Η δασκάλα, 11. Η Τεχνική των μαθημάτων, 12. Παρατηρήσεις για τις προκαταλήψεις, 13. Ανύψωση, 14. Γραπτός λόγος, 15. O μηχανισμός της γραφής, 16. Ανάγνωση, 17. Oμιλία, 18. Εκμάθηση της αρίθμησης και εισαγωγή στην αριθμητική, 19. Επόμενα στάδια αριθμητικής, 20. Σχέδιο και εικαστικές τέχνες, 21. Εισαγωγή στη μουσική, 22. Θρησκευτική εκπαίδευση, 23. Πειθαρχία στο "Σπίτι των Παιδιών", 24. Συμπέρασμα και εντυπώσεις, 25. Το άρμα του θριάμβου, 26. Τα διαδοχικά στάδια στην παρουσίαση του υλικού N2 - «Η απελευθέρωση του ανθρώπου αρχίζει από την απελευθέρωση του πνεύματος του παιδιού». «Η Μαρία Μοντεσσόρι πήγε πέρα από τις συμβατικότητες και αναζήτησε έναν νέο τρόπο μα γνωρίσουμε και ν' ααγαπήσουμε το παιδί. Στο βιβλίο της "Η ανακάλυψη του παιδιού", περιγράφει τη φύση του παιδιού και εξηγεί τη μέθοδό της. Πώς, δηλαδή, ν' ανακαλύπτουμε και να ενεργοποιούμε τις εσωτερικές ανάγκες και παρορμήσεις του παιδιού για μάθηση. Η ίδια η Μοντεσσόρι διακηρύσσει: «Η εκπαίδευση του μικρού παιδιού δεν πρέπει ν' αποσκοπεί στην προετοιμασία του για το σχολείο, αλλά για τη ζωή την ίδια» ER -