000 03033nam a22003257a 4500
001 PLP - 10542
003 PLP
005 20200311142608.0
006 a||||er|||| 001 0
007 ta
008 200311t2000 gr ||||e |||| 001 0 gre d
020 _a960-374-132-9
040 _aPLP
_bgre
_cPLP
_dPLP
_eaacr
041 1 _agre
_heng
082 0 4 _a949.61015
100 1 _919711
_aTodorova, Mariia Nikolaeva
245 1 0 _aΒαλκάνια :
_bη δυτική φαντασίωση /
_cMaria Todorova ; πρόλογος-επιμέλεια Πασχάλης Κιτρομηλίδης ; μετάφραση Ιουλία Κολοβού.
250 _a1η έκδ.
260 _aΘεσσαλονίκη :
_bΠαρατηρητής,
_c2000.
300 _a518 σ. ;
_c20 εκ.
500 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Imagining the Balkans.
504 _aΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές παραπομπές (σ. 459-505) και ευρετήριο.
520 _aΟ όρος «βαλκανοποίηση» προέκυψε ως αποτέλεσμα των Βαλκανικών Πολέμων και του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και επισφράγισε για πάντα τα Βαλκάνια ως απολύτως αρνητική έννοια. Αυτό όμως δε συνέβη απότομα. Μάλιστα, ο δυτικός τύπος χρησιμοποιούσε τον όρο μάλλον ειρωνικά παρά περιφρονητικά ακόμη και κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων. Η εικόνα των Βαλκανίων έφερε στο προσκήνιο τη βία ως το κεντρικό, επομένως και κυρίαρχο στοιχείο τους. Η βία στη βαλκανική ιστορία δεν ήταν κάτι καινούριο. Οι Ευρωπαίοι έφριτταν με ορισμένες ιδιαίτερες μορφές «ανατολικής» βαρβαρότητας, και ιδίως με τον ανασκολοπισμό, που ερέθιζε τη φαντασία όλων των ταξιδιωτών. Αυτό το εξωτικό στοιχείο μεταμόρφωσε την ιστορική μορφή του Βλαντ Τέπες στην αθάνατη φυσιογνωμία του Δράκουλα, αν και ο τελευταίος αποτελεί μάλλον αποκύημα της αρρωστημένης γοτθικής φαντασίας παρά απεικόνιση της βαλκανικής βιαιότητας.
651 4 _919712
_aΒαλκανική Χερσόνησος
_xΙστοριογραφία
651 4 _919713
_aΒαλκανική Χερσόνησος
_xΙστορία
651 4 _919716
_aΒαλκανική Χερσόνησος
_xΠολιτική και διακυβέρνηση
700 1 _919714
_aΚιτρομηλίδης, Πασχάλης Μ.,
_d1949-
700 1 _919715
_aΚολοβού, Ιουλία
942 _2ddc
_cBK
999 _c10542
_d10542