000 05293nam a22003857a 4500
001 PLP - 14331
003 PLP
005 20230323054740.0
006 a||||er|||| 001 0
007 ta
008 230323t1998 gr ||||| |||| 00| 0 gre d
020 _a960-7087-20-8
040 _aPLP
_bgre
_cPLP
_dPLP
_eaacr
041 0 _agre
082 0 4 _a327.1
100 1 _924588
_aΧαραλάμπης, Δημήτρης,
_d1951-
245 1 0 _aΔημοκρατία και παγκοσμιοποίηση :
_bη έννοια του ανθρώπου στη νεωτερικότητα: πραγματική αφαίρεση και ορθός λόγος /
_cΔημήτρης Χαραλάμπης.
260 _aΑθήνα :
_bΊδρυμα Σάκη Καράγιωργα,
_c1998.
300 _a378 σ. ;
_c24 εκ.
490 1 _aΕπιστημονική βιβλιοθήκη ;
_v9
500 _aΗ έκδοση πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της Αγροτικής Τράπεζας.
504 _aΒιβλιογραφία: σ. [337]-378.
520 _aΤι είναι η παγκοσμιοποίηση; Γιατί καταρρέει το κοινωνικό κράτος; Βρισκόμαστε πραγματικά στη μετανεωτερική εποχή; Τι σημαίνει το τέλος της Νεωτερικότητας; Ποιες είναι οι προοπτικές της ∆ημοκρατίας; Χιλιάδες ερωτήματα στο τέλος αυτού του αιώνα, που γνώρισε τις πιο βίαιες συγκρούσεις, τη ναζιστική παράνοια, την κομμουνιστική τραγωδία, αλλά και σφραγίστηκε από τη μαζική ∆ημοκρατία της καθολικής ψήφου, το σοσιαλδημοκρατικό συμβόλαιο και τη θεσμοθέτηση της κοινωνικής αλληλεγγύης με τη μορφή του κοινωνικού κράτους. Στο μεταίχμιο της αλλαγής του αιώνα ο σχετικισμός, ο σκεπτικισμός και η μετανεωτερική αποθέωση της ατομικότητας δηλώνουν με τυφλή αυτοπεποίθηση, ότι η νεωτερικότητα δεν υπάρχει πια, ότι οι αξίες είναι σχετικές, ότι η ∆ημοκρατία χρεοκόπησε. Ο πολιτισμικός σχετικισμός συμπλέει ιδιόμορφα με τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη του τέλους της κοινωνίας της εργασίας και αρνείται το μέχρι χθες αυτονόητο της ∆ημοκρατίας ότι η αξία της ζωής, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η ελευθερία και η ισότητα δεν μπορούν να περιχαρακωθούν, δεν μπορούν να ισχύσουν μόνο για ένα μέρος της ανθρωπότητας, αλλά είναι αξίες οικουμενικές. Η επαγγελία της παγκοσμιοποίησης, χωρίς την οικουμενικότητα των αξιών, επικαλείται έναν κόσμο, όπου η απελευθέρωση των αγορών, η απορρύθμιση και η τεχνολογία της υποκατάστασης των εργαζομένων αποτελεί τη μια πλευρά του Ιανού. Η άλλη είναι ο σχετικισμός, η επίκληση των πολιτισμικών παραδόσεων, η πρόκριση της αυθαιρεσίας του τυχαίου, η εν ονόματι της ιστορίας νομιμοποίηση κάθε μορφής αυταρχισμού ή ολοκληρωτισμού. Η σύνθεση των δύο δεν είναι παρά οι μορφές που παίρνει σήμερα η άρνηση του ορθού λόγου, η άρνηση της οικουμενικής έννοιας του ανθρώπου και των αξιών της νεωτερικότητας. Η μελέτη αυτή εξετάζει τις προϋποθέσεις, προσπαθεί να αναλύσει τα περιεχόμενα, παρακολουθεί την περιπέτεια της ∆ημοκρατίας και επιχειρεί να ερμηνεύσει τις νέες απειλές που διαγράφονται, ή βρίσκονται ήδη μπροστά μας.
650 4 _91594
_aΔημοκρατία
_xΦιλοσοφία
650 4 _919963
_aΠαγκοσμιοποίηση
650 4 _990
_aΠαγκόσμια πολιτική
650 4 _919360
_aΠολιτική επιστήμη
650 4 _912521
_aΚοινωνιολογία
650 4 _913340
_aΠολιτική κοινωνιολογία
650 4 _924590
_aΚοινωνικές επιστήμες
710 2 _924591
_aΊδρυμα Σάκη Καράγιωργα
710 2 _922118
_aΑγροτική Τράπεζα Ελλάδος
830 0 _924589
_aΕπιστημονική βιβλιοθήκη (Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα)
942 _2ddc
_cBK
999 _c14331
_d14331