000 | 05293nam a22003857a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | PLP - 14331 | ||
003 | PLP | ||
005 | 20230323054740.0 | ||
006 | a||||er|||| 001 0 | ||
007 | ta | ||
008 | 230323t1998 gr ||||| |||| 00| 0 gre d | ||
020 | _a960-7087-20-8 | ||
040 |
_aPLP _bgre _cPLP _dPLP _eaacr |
||
041 | 0 | _agre | |
082 | 0 | 4 | _a327.1 |
100 | 1 |
_924588 _aΧαραλάμπης, Δημήτρης, _d1951- |
|
245 | 1 | 0 |
_aΔημοκρατία και παγκοσμιοποίηση : _bη έννοια του ανθρώπου στη νεωτερικότητα: πραγματική αφαίρεση και ορθός λόγος / _cΔημήτρης Χαραλάμπης. |
260 |
_aΑθήνα : _bΊδρυμα Σάκη Καράγιωργα, _c1998. |
||
300 |
_a378 σ. ; _c24 εκ. |
||
490 | 1 |
_aΕπιστημονική βιβλιοθήκη ; _v9 |
|
500 | _aΗ έκδοση πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της Αγροτικής Τράπεζας. | ||
504 | _aΒιβλιογραφία: σ. [337]-378. | ||
520 | _aΤι είναι η παγκοσμιοποίηση; Γιατί καταρρέει το κοινωνικό κράτος; Βρισκόμαστε πραγματικά στη μετανεωτερική εποχή; Τι σημαίνει το τέλος της Νεωτερικότητας; Ποιες είναι οι προοπτικές της ∆ημοκρατίας; Χιλιάδες ερωτήματα στο τέλος αυτού του αιώνα, που γνώρισε τις πιο βίαιες συγκρούσεις, τη ναζιστική παράνοια, την κομμουνιστική τραγωδία, αλλά και σφραγίστηκε από τη μαζική ∆ημοκρατία της καθολικής ψήφου, το σοσιαλδημοκρατικό συμβόλαιο και τη θεσμοθέτηση της κοινωνικής αλληλεγγύης με τη μορφή του κοινωνικού κράτους. Στο μεταίχμιο της αλλαγής του αιώνα ο σχετικισμός, ο σκεπτικισμός και η μετανεωτερική αποθέωση της ατομικότητας δηλώνουν με τυφλή αυτοπεποίθηση, ότι η νεωτερικότητα δεν υπάρχει πια, ότι οι αξίες είναι σχετικές, ότι η ∆ημοκρατία χρεοκόπησε. Ο πολιτισμικός σχετικισμός συμπλέει ιδιόμορφα με τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη του τέλους της κοινωνίας της εργασίας και αρνείται το μέχρι χθες αυτονόητο της ∆ημοκρατίας ότι η αξία της ζωής, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η ελευθερία και η ισότητα δεν μπορούν να περιχαρακωθούν, δεν μπορούν να ισχύσουν μόνο για ένα μέρος της ανθρωπότητας, αλλά είναι αξίες οικουμενικές. Η επαγγελία της παγκοσμιοποίησης, χωρίς την οικουμενικότητα των αξιών, επικαλείται έναν κόσμο, όπου η απελευθέρωση των αγορών, η απορρύθμιση και η τεχνολογία της υποκατάστασης των εργαζομένων αποτελεί τη μια πλευρά του Ιανού. Η άλλη είναι ο σχετικισμός, η επίκληση των πολιτισμικών παραδόσεων, η πρόκριση της αυθαιρεσίας του τυχαίου, η εν ονόματι της ιστορίας νομιμοποίηση κάθε μορφής αυταρχισμού ή ολοκληρωτισμού. Η σύνθεση των δύο δεν είναι παρά οι μορφές που παίρνει σήμερα η άρνηση του ορθού λόγου, η άρνηση της οικουμενικής έννοιας του ανθρώπου και των αξιών της νεωτερικότητας. Η μελέτη αυτή εξετάζει τις προϋποθέσεις, προσπαθεί να αναλύσει τα περιεχόμενα, παρακολουθεί την περιπέτεια της ∆ημοκρατίας και επιχειρεί να ερμηνεύσει τις νέες απειλές που διαγράφονται, ή βρίσκονται ήδη μπροστά μας. | ||
650 | 4 |
_91594 _aΔημοκρατία _xΦιλοσοφία |
|
650 | 4 |
_919963 _aΠαγκοσμιοποίηση |
|
650 | 4 |
_990 _aΠαγκόσμια πολιτική |
|
650 | 4 |
_919360 _aΠολιτική επιστήμη |
|
650 | 4 |
_912521 _aΚοινωνιολογία |
|
650 | 4 |
_913340 _aΠολιτική κοινωνιολογία |
|
650 | 4 |
_924590 _aΚοινωνικές επιστήμες |
|
710 | 2 |
_924591 _aΊδρυμα Σάκη Καράγιωργα |
|
710 | 2 |
_922118 _aΑγροτική Τράπεζα Ελλάδος |
|
830 | 0 |
_924589 _aΕπιστημονική βιβλιοθήκη (Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα) |
|
942 |
_2ddc _cBK |
||
999 |
_c14331 _d14331 |