000 | 03222nam a22002657a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | PLP - 9901 | ||
003 | PLP | ||
005 | 20190716125801.0 | ||
006 | a||||er|||| 00| 1 | ||
007 | ta | ||
008 | 190716t1995 gr ||||e |||| 00| 1 gre d | ||
020 | _a960-309-246-0 | ||
040 |
_aPLP _bgre _cPLP _dPLP _eaacr |
||
041 | 1 |
_agre _hfre |
|
082 | 0 | 4 | _a843 |
100 | 1 |
_aKessel, Joseph, _918918 _d1898-1979 |
|
245 | 1 | 2 |
_aH ωραία της ημέρας / _cΖοζέφ Κέσσελ ; [απόδοση στα ελληνικά Λεωνίδας Χρηστάκης]. |
260 |
_aΑθήνα : _bΔελφίνι, _c1995. |
||
300 |
_a195 σ. ; _c21 εκ. |
||
500 | _aΤίτλος πρωτοτύπου: Belle de Jour. | ||
520 | _aΜε την "Ωραία της ημέρας" επιχείρησα να δείξω το τρομερό διαζύγιο ανάμεσα στην καρδιά και τη σάρκα, ανάμεσα σε μια αληθινή, απέραντη και τρυφερή αγάπη και στην αδυσώπητη απαίτηση των αισθήσεων. «[Όμως] το να εκθέσω το δράμα της ψυχής και της σάρκας χωρίς να μιλήσω ελεύθερα και για τα δύο, μου φαίνεται αδύνατο», γράφει ο Ζοζέφ Κεσέλ. Και θέτει κάποιο όριο, όταν ζητά να μάθουμε να μη δίνουμε αξία στην προσποιητή ντροπή όπως ακριβώς δεν δίνουμε αξία στην κακογουστιά. Αντίθετα ο Μπουνιουέλ, όπως λέει στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του "Η τελευταία μου πνοή", στην "Ωραία της ημέρας" είδε, «μια ευκαιρία για να μεταφέρει σε εικόνες μερικές από τις φαντασιώσεις της Σεβερίν, της κεντρικής ηρωίδας που ερμήνευσε η Κατρίν Ντενέβ» και να σκιαγραφήσει «το πορτραίτο μιας μαζοχίστριας νεαρής αστής». «Και όμως, αυτό ακριβώς είναι που δεν θέλω να πιστέψουν», λέει ο Κεσέλ. Ότι η "Ωραία της ημέρας" ήταν μία επιτυχής παρατήρηση κάποιας παθολογικής περίπτωσης. Η περιγραφή ενός τέρατος, λέει ο ίδιος, δεν τον ενδιαφέρει καθόλου, ακόμα και αν είναι τέλεια. Το θέμα της "Ωραίας της Ημέρας" δεν είναι η αισθησιακή παρέκκλιση της Σεβερίν, αλλά η αγάπη της για τον Πιερ και η τραγική κατάληξη αυτής της αγάπης. «Θα είμαι άραγε ο μόνος που θα λυπάμαι για τη Σεβερίν και θα την αγαπώ;» αναρωτιέται ο Κεσέλ. | ||
650 | 4 |
_93542 _aΓαλλική λογοτεχνία _vΜυθιστόρημα |
|
700 | 1 |
_918919 _aΧρηστάκης, Λεωνίδας, _d1928- |
|
942 |
_2ddc _cAF |
||
999 |
_c9901 _d9901 |