000 03222nam a22002657a 4500
001 PLP - 9901
003 PLP
005 20190716125801.0
006 a||||er|||| 00| 1
007 ta
008 190716t1995 gr ||||e |||| 00| 1 gre d
020 _a960-309-246-0
040 _aPLP
_bgre
_cPLP
_dPLP
_eaacr
041 1 _agre
_hfre
082 0 4 _a843
100 1 _aKessel, Joseph,
_918918
_d1898-1979
245 1 2 _aH ωραία της ημέρας /
_cΖοζέφ Κέσσελ ; [απόδοση στα ελληνικά Λεωνίδας Χρηστάκης].
260 _aΑθήνα :
_bΔελφίνι,
_c1995.
300 _a195 σ. ;
_c21 εκ.
500 _aΤίτλος πρωτοτύπου: Belle de Jour.
520 _aΜε την "Ωραία της ημέρας" επιχείρησα να δείξω το τρομερό διαζύγιο ανάμεσα στην καρδιά και τη σάρκα, ανάμεσα σε μια αληθινή, απέραντη και τρυφερή αγάπη και στην αδυσώπητη απαίτηση των αισθήσεων. «[Όμως] το να εκθέσω το δράμα της ψυχής και της σάρκας χωρίς να μιλήσω ελεύθερα και για τα δύο, μου φαίνεται αδύνατο», γράφει ο Ζοζέφ Κεσέλ. Και θέτει κάποιο όριο, όταν ζητά να μάθουμε να μη δίνουμε αξία στην προσποιητή ντροπή όπως ακριβώς δεν δίνουμε αξία στην κακογουστιά. Αντίθετα ο Μπουνιουέλ, όπως λέει στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του "Η τελευταία μου πνοή", στην "Ωραία της ημέρας" είδε, «μια ευκαιρία για να μεταφέρει σε εικόνες μερικές από τις φαντασιώσεις της Σεβερίν, της κεντρικής ηρωίδας που ερμήνευσε η Κατρίν Ντενέβ» και να σκιαγραφήσει «το πορτραίτο μιας μαζοχίστριας νεαρής αστής». «Και όμως, αυτό ακριβώς είναι που δεν θέλω να πιστέψουν», λέει ο Κεσέλ. Ότι η "Ωραία της ημέρας" ήταν μία επιτυχής παρατήρηση κάποιας παθολογικής περίπτωσης. Η περιγραφή ενός τέρατος, λέει ο ίδιος, δεν τον ενδιαφέρει καθόλου, ακόμα και αν είναι τέλεια. Το θέμα της "Ωραίας της Ημέρας" δεν είναι η αισθησιακή παρέκκλιση της Σεβερίν, αλλά η αγάπη της για τον Πιερ και η τραγική κατάληξη αυτής της αγάπης. «Θα είμαι άραγε ο μόνος που θα λυπάμαι για τη Σεβερίν και θα την αγαπώ;» αναρωτιέται ο Κεσέλ.
650 4 _93542
_aΓαλλική λογοτεχνία
_vΜυθιστόρημα
700 1 _918919
_aΧρηστάκης, Λεωνίδας,
_d1928-
942 _2ddc
_cAF
999 _c9901
_d9901